×
 
 
Чому кіровоградські вулиці в дощ перетворюються на річки
Під час сильних злив вулиці обласного центру перетворюються на річки. Ми звикли звинувачувати в цьому забиті ливневки. Проте директор КП «Універсал 2005» Віктор Панішко переконаний: незважаючи на те, що ливнева каналізація залишилася нам у спадок з радянських часів, працює вона цілком нормально. Інша справа, що ливневки є далеко не в усіх районах, і дощова вода згори (з Полтавської, з Волкова і т.п.) під час сильних дощів просто стікає вулицями вниз - на Ковалівку і в центральну частину міста.
 
Як це працює?
- Система ливневої каналізації міста складається з вісімнадцяти ливневих колекторів. В землі знаходяться труби діаметром від 500 мм до 1500 мм. Усі вони виходять до річок – Інгулу та Сугоклії . На вісімнадцяти колекторах заходиться близько 620 ливневих решіток, - пояснює Віктор Панішко. - Але загальна довжина поверхової каналізації трохи більше 32 кілометрів. А тільки заасфальтованих доріг у нас в місті 320 км. Тобто ливнева каналізація покриває лише 10 % території міста. З іншої території під час сильної зливи вода вулицями стікає вниз – до русла Інгулу.
- В яких районах є ливнева каналізація?
- Ковалівка, Критий Ринок, вул. Коваленка і центральна частина міста.
- Чому ж у дощ саме ці райони і заливає?
 
- У звичайний дощ вулиці не заливає. Якщо ж кількість опадів є аномальною, як було в кінці липня - на початку серпня, то існуюча система просто не може миттєво прийняти всю цю воду.

От у вас на кухні, мабуть, є раковина. Якщо ви миєте посуд, то вода стікає нормально. Але якщо одночасно вилити в раковину три відра води, то вода виллється на підлогу. Не тому, що раковина забилася, а тому що діаметр труби не розрахований на те, щоб одночасно прийняти таку кількість води. Те саме стається під час сильних злив.

Русло ріки Інгул – це найнижча частина міста. Коли йде сильний дощ, вода з усього міста стікає сюди. Але вона не стоїть на вулицях, вона стікає в ливневу каналізацію – не миттєво, але досить швидко.

25 липня під час зливи ми робили відеофіксацію біля «Босфора» - це критична точка. Коли ми приїхали, наша машина була по вікна у воді, але за десять хвилин вода вже пішла і автомобільний рух було відновлено.

Така ж критична точка – вулиця Михайлівська біля мосту. Якщо ви опинитеся там під час сильної зливи, то побачите, що води дійсно дуже багато, мабуть, по коліно. Мешканці вулиці скаржаться на забиті ливневки. Під час зливи ми теж робили там відеофіксацію.
Але проблема існує. Тому що вище, на Тарковського, Пашутінській, Михайлівській, ливневок немає, а нахил суттєвий. Тож уся вода з мікрорайону П'ять -п'ять дуже швидко стікає сюди, і під час сильної зливи тут дійсно неможливо рухатися.
 
Що залежить від комунальників?
Кілька років, до 2010-го, ливневу каналізацію дійсно не прочищали. У ті ж роки, каже Віктор Панішко, значну кількість ливневих решіток просто заасфальтували.
- Я вам не скажу, скільки точно і де, але багато було заасфальтовано. Ми їх іноді знаходимо. От торік знайшли заасфальтовану ливневку на площі Богдана Хмельницького. Сьогодні ми чистимо ливневки двічі на рік: навесні, перед таненням, та на початку осені, перед сезоном дощів. Решітки влаштовані таким чином, що під ними є відстійники, в яких осідають камені, пісок і т.п. До речі, частіше забивається не система, а самі решітки, їх досить легко чистити – ми це робимо щоосені, коли починається листопад.

Однак, звичайно, це не виключає природний процес замулювання труб – згодом їхній діаметр зменшується. І рано чи пізно ці труби треба буде замінювати.
 
 
- Скільки у нас часу до цього?
- Може, ці труби прослужать ще кілька десятків років, а, може, й ні. Я не беруся прогнозувати. Можу тільки сказати, що сьогодні вся система поверхової каналізації міста знаходиться в нормальному робочому стані.
- А чи не планується розширити мережу ливневої каналізації, щоб уникнути проблем на Ковалівці, біля Михайлівського мосту і т.п.?
- Найближчим часом - ні. Принаймні, я про такі плани не чув. Для того, щоб прокласти ливневу каналізацію на вже існуючій дорозі, треба закрити цю дорогу, повністю зняти дорожнє покриття, прокласти каналізацію і наново покласти асфальт. Це дуже складна і тривала робота…
Переглядiв: 908
ОЛЬГА  СТЕПАНОВА
журналіст: ОЛЬГА СТЕПАНОВА
ОЛЕКСІЙ  КАПРИЦЯ
фотокореспондент: ОЛЕКСІЙ КАПРИЦЯ