×
 
 
"Харківська аварія" може трапитись і
в Кіровограді:
Які місця становлять небезпеку
Лихо, яке нещодавно трапилося у Харкові, сколихнуло всю країну. Тепер звичайні пішоходи бояться ходити по вулицях. Найстрашніше ж те, що подібне може трапитись і в Кіровограді. То в яких місцях слід бути особливо обережним? Про це DOZOR спілкувався з в.о.начальника відділу безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції Кіровограда Сергієм Бабенком. З'ясувалося, що чимало ДТП виникають внаслідок відсутності елементарних засобів дорожньої безпеки, наявність яких мала забезпечити міська влада.
Нагадаємо, 18 жовтня у Харкові автомобіль Lexus під управлінням 20-річної дівчини, проїжджаючи на заборонний сигнал світлофора, на великій швидкості врізався в автомобіль Volkswagen Touareg. Від удару автомобіль Lexus викинуло на тротуар, де у цей момент стояли десятки пішоходів. Водії обох автомобілів залишилися живі, однак внаслідок ДТП загинуло п'ятеро абсолютно невинних людей, ще одна постраждала пізніше померла у лікарні.
"В Кіровограді є багато магістральних вулиць зі скупченням транспорту та людей. Наприклад, у самому центрі міста на перехресті біля готелю "Київ". Там завжди багато городян стоїть в очікуванні громадського транспорту. Якщо якась машина переїжджатиме це перехрестя на високій швидкості й зіткнеться з іншою машиною, її також може викинути на тротуар. Таким же небезпечними місцем є перехрестя вулиць Великої Перспективної та Гоголя, де кілька місяців тому було збито світлофор. Там один з водіїв теж намагався проскочити перехрестя. Ще одним проблемним місцем є перехрестя вулиць Євгена Тельнова та Вокзальної поблизу ринку "Черемушки". Якщо водій буде порушувати правила руху, то від подібної трагедії ніхто не застрахований"

Сергій Бабенко
в. о. начальника відділу безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції Кіровограда
 
Кожна шоста аварія в Кіровограді - через спробу проскочити перехрестя
Маємо констатувати, що за 9 місяців нинішнього року у Кіровограді сталося 633 ДТП, серед них 146 - з потерпілими. Під час аварій було травмовано 169 осіб, четверо загинуло. Серед причин аварій перше місце посідає порушення правил маневрування, друге - недотримання інтервалів руху між транспортом і третє - порушення правил проїзду перехрестя. Внаслідок цього сталося близько сотні ДТП. Тобто кожна шоста аварія трапилася через те, що водії намагалися на швидкості проскочити перехрестя.

На карті патрульної поліції вказано чимало небезпечних місць з позначенням дат аварій та їх видів. Зауважимо, що для Кіровограда аварійно небезпечними ділянками доріг вважаються території, на яких протягом року трапилось не менше трьох ДТП з потерпілими або протягом трьох років - не менше чотирьох ДТП.

Аж чотири небезпечних місця є на вулиці Вокзальній, а саме вищезгадане перехрестя вул. Вокзальної (кол.Жовтневої Революції) з вул. Є.Тельнова (кол.проспект Правди), перехрестя Вокзальної з вул. Шатила, перехрестя Вокзальної з вул. Габдурахманова. Також існує ділянка концентрації ДТП по вул.Вокзальній від вулиць Радянської до проспекта Училищного. Ще одна ділянка концентрації ДТП є по вул. Київській від будинків №42 до №46. Торік там була ДТП з потерпілими, один з яких загинув. Небезпечним є й перехрестя вулиць Євгена Тельнова та Волкова.

У центральній частині міста три місця концентрації ДТП розташовано на вулиці Гоголя. Зокрема, це перехрестя Гоголя і Великої Перспективної, Гоголя та Пашутінської, Гоголя й Кропивницького. Сановлять небезпеку також перехрестя Шевченка та Червоногвардійської, Великої Перспективної і Преображенської, Ушакова та Яновського.

Які ж перехрестя є найбільш небезпечними? Наприклад, на перехресті вулиць Гоголя та Пашутінської протягом року сталося 5 ДТП. Аналогічна кількість ДТП була на перехресті Є.Тельнова та Волкова. А на перехресті Є.Тельнова і Вокзальної - аж 8 дорожньо-транспортних пригод, фактично всі - наїзди на пішоходів. Поблизу старого автовокзалу та ринку завжди є скупчення людей, які часто перебігають дорогу, не доходячи до пішохідного переходу. Раніше до самого переходу там було встановлене металеве огородження, яке поліція пропонувала знову відновити. Але його так і немає.
 
Небезпечні місця вже ліквідували б, якби було бажання
Відділ безпеки дорожнього руху виявляє місця концентрації ДТП та розробляє пропозиції для міської влади, щоб вона усунула фактори небезпеки. Торік таких пропозицій направили 25, а цьогоріч - майже півсотні. Частина з них стосувалася безпосередньо усунення небезпечних місць.
"Наприклад, на колишньому небезпечному перехресті вулиць Короленка та Вадима Височина (кол. пров. Індустріальний) протягом 3 років сталося 4 ДТП. Було два наїзди на пішоходів і два зіткнення. З'ясувалося, що ДТП скоюють через відсутність дорожньої розмітки, яка позначає нерегульований пішохідний перехід, та суцільної смуги, що розподіляє протилежні транспортні потоки. Розмітка стерлася настільки, що її було непомітно. Ми писали звернення щодо відновлення розмітки і її стали частіше відновлювати. В результаті ДТП стало менше, проте все одно ця розмітка стирається швидше, ніж її оновлюють. Слід сказати, що в багатьох місцях позначення пішохідного переходу не оновлювалося дуже давно. Наприклад, по вулиці Героїв України (кол.вул. Герої Сталінграда) поблизу супермаркета "Копілка", - розповідає Сергій Бабенко.
На перехресті вулиць Соборної та Глинки протягом 3 років сталося 5 ДТП. Причому усі з них - наїзди на пішоходів. У квітні цього року патрульна поліція запропонувала встановити біля Кіровоградської податкової інспекції та біля торговельного центру "Плаза" пішохідні огородження, які направлятимуть пішоходів до місця переходу. Також пропонувалося встановити посеред дороги острівці безпеки, шириною два метри, щоб люди, які не встигли вчасно перейти дорогу, могли дочекатися там зеленого світла.
"Водночас ми пропонували збільшити цикл горіння зеленого світла світлофору, щоб пішоходи встигали перейти дорогу. Але жодного з пропонованих заходів досі не було зроблено. Тож у жовтні такі пропозиції направили до міськради повторно. Навіть з урахуванням всіх організаційних труднощів ці роботи мали виконати до кінця року. Але з огляду на тяганину у це важко віриться", - сумнівається Бабенко.
Дуже небезпечним є перехрестя вулиць Яновського та Ушакова. Два роки тому там загинуло три людини, в тому числі наречена, яка поверталася з весілля. Три ДТП, які сталися там упродовж останнього року, трапилися внаслідок проїзду перехрестя на заборонений сигнал світлофора. З'ясувалося, що дерева, які росли поблизу перехрестя, заважали водіям добре бачити сигнали світлофора.
"Наше прохання обрізати там дерева, відновити дорожню розмітку та відремонтувати дорожнє покриття влада виконала. Але ще одну пропозицію - перепрограмувати світлофор так, щоб він на кілька секунд затримував транспорт з усіх напрямків, на жаль, не виконали. Для цього потрібно виділити кошти на встановлення там нового сучасного світлофора. У випадку порушень це дозволило б водіям проскочити небезпечне перехрестя без зіткнення з іншими машинами", - вважає капітан поліції.
За його словами, в Кіровограді є перехрестя, де світлофори не працюють частіше, ніж працюють. Особливо ті, що перебувають на балансі приватних підприємств. Наприклад, по вулиці Юрія Коваленка (кол.Конєва) поблизу торговельного центру "Велмарт". Керівництво цього супермаркету знаходиться у Києві, у Кіровограді ж не можна знайти тих, хто відповідає за утримання цього світлофору. Схожа ситуація була зі світлофором по вулиці Соборній (кол.50 років Жовтня) поблизу супермаркету "Копілка". Але поліції таки вдалося змусити власників відремонтувати цей світлофор.
 
Безпеці руху шкодять недолугі рішення
 
У місті також є чимало місць, де рух транспорту організований, м'яко кажучи, не дуже розумно. Скажімо, у квітні міська влада прийняла рішення про здійснення двостороннього руху транспорту по вулиці Гоголя, а саме за обласною дитячою лікарнею. І це при дуже вузькій дорозі шириною лише 6,15 м. Одразу після цього протягом тижня там сталося три ДТП. Щоб підвищити безпеку руху транспорту, управління патрульної поліції запропонувало відновити там односторонній рух транспорту і влада пообіцяла це зробити. Поки що підрядник розробляє відповідну проектну документацію.

А після капітального ремонту вулиці Авіаційної на перехрестях з вулицями Павла Сніцара та Братиславською не встановили дорожніх знаків пріоритету руху транспорту. Тож водії не могли зорієнтуватися, хто знаходиться на головній дорозі, а хто на другорядній. На прохання патрульної поліції ці знаки вже встановили. На цій ділянці дороги, поряд зі школою, також запропоновано встановити три "лежачих поліцейських" та знаки обмеження швидкості руху транспорту до 30 км/год. Заразом пропонується встановити огородження, яке направляло б дітей безпосередньо до пішохідного переходу.

Раніше особливо небезпечним місцем було перехрестя вулиць Шевченка та Архангельської (кол.Червоногвардійська). На звернення поліції влада частково зреагувала. Там вже встановили "лежачі поліцейські", також дорожні знаки "Стоп" з боку вулиці Шевченка (проїзд без зупинки заборонений). Ще планується встановити на вул. Архангельській знак "Зупинку заборонено", щоб машини, які їдуть по цій вулиці, добре бачили транспорт, який наближається з вулиці Шевченка. Подібні заходи передбачено зробити на перехресті вулиць Шевченка та Пашутінської. Зокрема, встановити дорожні оглядові дзеркала, оскільки там обмежена видимість руху транспорту.
"Взагалі порушення мають бути ліквідовані у нормативні строки. Наприклад, відсутній дорожній знак мають встановити протягом однієї доби, влітку ями на дорогах мусять ліквідувати протягом 1-3 діб або за 3-7 діб восени, а дорожню розмітку - відновити протягом 30 діб. Але влада майже ніколи не дотримується нормативних строків. Роботи затягуються через тривале укладення договорів з виконавцями робіт", - стверджує Сергій Бабенко.
Водночас протягом цього року до відповідальності притягнули 60 осіб, в тому числі представників комунальних підприємств. . Максимальний штраф становив 1020 грн.
"Якби в міському бюджеті було передбачено більше коштів на встановлення дорожніх знаків, "лежачих поліцейських", нанесення дорожньої розмітки, ліквідацію ям, то рух транспорту був би набагато безпечнішим", - резюмує Бабенко.
ВІТАЛІЙ  НІКОЛАЄВСЬКИЙ
журналіст: ВІТАЛІЙ НІКОЛАЄВСЬКИЙ
ОЛЕНА КАРПЕНКО
фотокореспондент: ОЛЕНА КАРПЕНКО