×
Перший рік «Електротрансу»:
Олександр Луценко про нічні тролейбуси, нові лінії і випередження маршруток
Тролейбусне депо запрацювало у Кіровограді півстоліття тому. Після його заснування містом курсували близько двох десятків тролейбусів, на яких до цього каталися кияни. Підприємство розвивалося досить непоганими темпами і до початку 2000-х років в місті функціонувало 10 маршрутів, останнім був кільцевий під номером 11. В 2004 році депо віддали в оренду «Єлисаветградській транспортній компанії» і з часом від десяти маршрутів лишилося тільки чотири.
У 2016-му тролейбусне депо знову повернулося у комунальні руки: рішенням міськради утворилося КП «Електротранс». Про зміну курсу із занедбання на розвиток підприємства, як мінімум, свідчать нові тролейбуси, часткове відновлення старих маршрутів, дещо більший пасажиропотік. Яким був рік після переходу депо до комунальної власності, скільки тролейбусів не вистачає місту «для повного щастя» і яких змін очікувати найближчим часом городянам,
DOZOR поцікавився у керівника «Електротрансу» Олександра Луценка.
Директор підприємства згадує, через прикрий стан справ починати роботу довелося із скорочення штату працівників майже втричі.

«До передачі підприємства в приватні руки тут нараховувалося 106 машин, з яких 67 виходили на лінії. Кількість співробітників перевищувала 600. На час повернення підприємства до комунальної власності у ньому залишилося лише три маршрути і 18 машин. Оренда знищила підприємство, знищила транспорт. На початок роботи «Електротранс» у нас було лише 11 машин, які належали громаді міста. Ми взяли в оренду ще 15 автомобілів у НВП «Радій», який був колишнім орендарем транспортного підприємства. На початок роботи нового підприємства у нас працювало 180 співробітників. Зараз кількість вже зросла і становить 236 працівників. Поповнення відбулося і у кількісному складі тролейбусів. Ми провели тендер по закупівлі машин і уклали договори про придбання нових тролейбусів. Наразі містом курсує 22 машини, змогли відновити ще один маршрут - №9. Також провели тендер на закупівлю 20 нових автобусів. Наразі готуються паспорти на відкриття нових автобусних маршрутів. Для ефективної роботи ми залучаємо більше 100 нових працівників – водіїв, кондукторів, механіків та слюсарів», - розповідає Луценко.
Зазначає, ремонтують машини у «Електротрансі» виключно за кошт підприємства. Силами власних фахівців ремонтувати тролейбуси виходить дешевше, ніж у посередників.

«Ми виконуємо ремонт виключно за кошти підприємства. За період існування «Електротрансу» ми відремонтували чотири старих тролейбусів. Це був капітальний ремонт, і зараз дві машини вже на лінії, ще дві - знаходиться на стадії завершення ремонту. Вартість приведення до порядку однієї машини – до 350 тисяч гривень. Для порівняння, у підрядника такий ремонт тролейбусу обійшовся б у мільйон», - констатує Луценко.
Протягом року роботи комунального підприємства було дещо підвищено зарплату працівникам. За словами директора «Електротрансу», деякі водії тролейбусів отримують близько 10 тисяч гривень на місяць.

«Коли підприємство поверталося з оренди у комунальну власність, ставка водія становила 10,70 гривень за годину. Ми за рік тарифну ставку водіїв підіймали тричі, відповідно до галузевої Програми України по тролейбусно-трамвайному руху. Зараз ставка становить 16,34 грн. Заробітна плата залежить від того, як працює людина. Якщо неповний місяць та з лікарняним, то 3200 однозначно буде. У нас є водії, які працюють повний місяць і заробітна плата у них досягає 10 тисяч гривень», - стверджує керівник підприємства.

Враховуючи те, що у кожному тролейбусі вже є GPS-трекери, «тривожні» конпки, а у деяких wi-fi, слід констатувати, що у плані модернізації та комфортабельності тролейбуси значно обігнали міські маршрутні таксі.

«На даний момент ми ремонтуємо приміщення, у якому буде створений повноцінний диспетчерський пункт, тут буде відслідковуватися увесь наш транспорт. Наразі у пункті працюють три диспетчери, буде чотири. За допомогою системи GPS-навігації диспетчер слідкує за рухом наших автомобілів, їх кількістю на маршрутах у певний проміжок часу. За допомогою цієї системи ми можемо контролювати графік, швидкість руху та дистанцію між автомобілями», - говорить Олександр Луценко і додає, що згодом диспетчерський пункт працюватиме цілодобово.

Для того, аби обласний центр був повністю оснащений тролейбусами, треба ще не один десяток машин. Крім цього, для повноцінного охоплення міста екологічним транспортом, необхідно створювати нові тролейбусні лінії. Допомогти у цьому, говорить Луценко, може Європейський банк реконструкції та розвитку.
«Раніше на лініях працювало більше 60 машин, а в радянські часи - 90. Тому, звісно, сьогодні тролейбусів не вистачає. Зараз ми ведемо переговори з ЄБРР з приводу купівлі додаткових автомобілів та будівництва нових ліній, підстанцій. Намагаємося створити дві нові тролейбусні лінії, зокрема, на вулицях Яновського, Шевченка, постараємося їх зв'язати з вулицею Полтавською. Також хочемо побудувати тролейбусну лінію на селищі Новому. Загалом, дві тролейбусні лінії матимуть протяжність 25 кілометрів», - каже керівник підприємства.

За словами Олександра Луценка, перемовини з міжнародним банком ведуться з початку року. Представники ЄБРР мають намір особисто проінспектувати стан тролейбусних мереж. Необхідну суму керівник «Електротрансу» поки що не озвучує - розрахунки проводяться в управлінні економіки міськради.
ЯНА ДАР'ЄВА
журналіст: ЯНА ДАР'ЄВА
ОЛЕНА КАРПЕНКО
фотокореспондент: ОЛЕНА КАРПЕНКО