Я до цього бачив роботи Айвазовського в кримським музеях, проте такого враження вони на мене не справляли, а Петрова-Водкіна я взагалі не бачив, тільки чув прізвище. А тут я був просто вражений. Я ставив найнаївніші питання: як цьому навчитися? Як на цьому заробляти? Як визначити цінність роботи? Чому, наприклад, двоє людей вчилися в одному інституті, отримували однакові оцінки, а тепер робота одного коштує 5 тисяч доларів, а іншого - 50?
Він дуже терпляче пояснював мені, що треба читати літературу, треба відвідувати музеї, треба спілкуватися з художниками. Від нього я пішов з величезною стопкою художніх альбомів і каталогів. Всю ніч не міг заснути, гортав каталоги і не міг збагнути, як я раніше не помічав, що поряд зі мною існує цілий світ.
Я почав читати літературу, відвідувати виставки, а вже потім – знайомитися з художниками. Мені дуже пощастило познайомитися у Дніпропетровську з Петром Івановичем Магро, народним художником України. Йому було тоді вже під дев'яносто, але ми з ним подружилися і він почав знайомити мене зі своїми друзями.
Відразу хочу сказати: фінансової можливості купувати їхні картини у мене тоді не було. Я просто знайомився.
І ось ми з Магро прийшли до ще одного народного художника України - Михайла Олександровича Кокіна. Дуже сильний художник, дуже цікавий, але небагатослівний, заглиблений у себе, спочатку він мені здався навіть неприємним… Я просидів у нього чотири години і врешті-решт ми розговорилися. А коли я вже збирався йти, він спитав: "Миколо, ти нічого собі не купиш?"
А я вже знав, що його роботи коштують від тисячі доларів і вище. Кажу: "Не ображайтеся, ваші роботи мені просто не по кишені". А він: "Звідки ти знаєш, скільки коштують мої роботи для тебе?»
І він дійсно продав мені дві роботи за смішними цінами, а одну ще й подарував. З цих трьох робіт Михайла Кокіна почалася моя колекція.