Донецький обласний театр (м. Маріуполь), «Енеїда»
Реакція глядачів на «Енеїду» маріупольського театру неоднозначна – від захвату до абсолютного несприйняття. Журналіст Ельвіра Загурська («Україна молода») пише: «Вистава режисера Анатолія Левченка непроста. Особливо впливають на глядача культурні знаки не лише різних епох, а й цивілізацій: скіфська баба, Венера, статуя з острова Пасхи, Нефертіті, Лаокоон, Аполлон — і це дає змогу помістити Україну, репрезентовану головним героєм, у контекст цивілізаційного розвитку. (…) Тут музика не є ілюстрацією сценічного тексту; доволі складна і, на перший погляд, строката партитура є чіткою системою лейтмотивів, кожен з яких, у свою чергу, теж репрезентує музичний зріз різних епох та країн: «Місячна соната» Людвіга ван Бетховена, «Гуцулка Ксеня» Я. Барнича, саундтрек до «Таємних матеріалів», грегоріанський хорал…»
Усі ці знаки супроводжують Енея у мандрівці (на вході в Царство мертвих, до речі, стоїть статуя робітника та селянки). Тож вистава визвала майже обурення у глядачів, які чекали від «Енеїди» чогось такого українсько-вишиваного. Хоча насправді і сама «Енеїда», яку Котляревський писав 26 років, набагато складніша за «Еней був парубок моторний і хлопець хоч куди, козак»… І навіть ті глядачі, яким така вільна інтерпретація Котляревського не сподобалася, зазначають, що яскраві враження все ж таки отримали.
21.09 (п'ятниця), 18.00, тривалість – 2 години.