Зазначимо, що і колектив територіального органу Держслужби якості освіти пані Лілія Синчук підбирала з педагогів-практиків. Вона сама працювала директором школи, знає, чого не вистачає навчальним закладам, з якими проблемами стикаються вчителі і має власний досвід вирішення освітніх завдань.
"Найскладніше вирішити проблему нестачі кадрів. Завдання держави підвищити престиж професії педагога. Ми кардинально відрізняємось, наприклад, від Японії, де вчитель - найповажніша людина. Ситуацію можна покращити, системно змінюючи підходи до надання освітніх послуг. Але і тут неможливо недооцінити роль особистості педагога. Нещодавно я відвідувала 16-ту школу. Там діти захоплюються своїм вчителем, який викладає предмет «Захист Вітчизни». В них горять очі. Його постать і, відповідно, дисципліна впливають на професійну спрямованість дітей, формування нової генерації українських патріотів".
На питання щодо переваг серед систем освіти різних країн, Лілія Синчук відповідає, що необхідно враховувати менталітет та традиції кожної нації, використовуючи іноземний досвід.
"Про інновації говорив ще Сухомлинський. Що ж до іноземних освітніх систем, на моє переконання, не варто соромитись використовувати досвід інших. Просто треба адаптувати його до наших реалій та втілювати в життя", - зазначає Лілія Синчук.
Прикладом може слугувати впровадження в Україні STEM-освіти. В державі вже зараз катастрофічно не вистачає інженерів, біологів, математиків, хіміків, фізиків. Впровадження STEM-елементів у навчання у формі інтегрованих уроків, використання програм доповненої реальності, занять з робототехніки та 3D-моделювання допоможуть зацікавити дітей у вивченні природничо-математичних наук.
"Перший рік впровадження Нової української школи, я пам'ятаю, був величезний супротив. А потім, коли зрозуміли, що нічого страшного немає, що реформа дає результат, процес пішов швидше. На мою думку, завжди змінює освітнє середовище небайдужість і творчість вчителя. Але дуже важливо, щоб усі учасники освітнього процесу розуміли його суть і мету".