Фахівці пояснили, як жителям Кіровоградщини компенсуватимуть вартість квитків

18.03.2020 08:17

Як повідомлялося раніше, на Кіровоградщині припинять все внутрішнє пасажирське міжміське сполучення: залізничне, автобусне та авіаційне сьогодні, 18 березня. Фахівці міського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги пояснили, яким чином компенсуватимуть вже придбані квитки, інформує медіапортал DOZOR.

Так, у випадку скасування рейсу залізничного сполучення всі громадяни можуть повернути гроші за квитки на потяги, які виявилися недійсними через карантин COVID-19 в Україні в найближчий місяць.

Компанія «Укрзалізниця» компенсує пасажирам повну вартість проїзних документів на всі рейси, що було скасовано через введення карантину - без справляння додаткових зборів. Для зручності пасажирів і щоб уникнути концентрації людей біля кас, «Укрзалізниця» продовжила термін повернення квитків до 1 місяця від дати передбачуваного відправлення потягу, який було скасовано.

Якщо ви придбали квиток на скасований міжнародний рейс, на сайті компанії перевізника можна змінити його статус на «Відкрита дата» та скористатися ним пізніше. Якщо придбали квиток в компанії перевізника до оголошення карантину та не отримали повідомлення про скасування рейсу, слід звернутися до перевізника, номер якого вказаний на пасажирському квитку. В разі скасування пасажирів мають повідомляти особисто. Усі квитки повертаються за процедурою, зазначеною компанією перевізником.

Приймаючи до уваги збільшення рівня правових питань та проблем, які виникають,  у тому числі, через впровадження карантину система надання безоплатної правової допомоги посилює роботу своїх дистанційних сервісів надання БПД. Для цього можна:

- зателефонувати на безкоштовний номер системи надання безоплатної правової допомоги 0 800-213-103;

- поставити питання в повідомленні на електронну адресу центру;

- поставити запитання в месенджер фейсбук-сторінки системи БПД;

- написати на електронну пошту найближчого місцевого центру (адреси можна дізнатися на сайті системи БПД;

- скористатися правничою вікіпедією WikiLegalAid;

- прочитати правову консультацію на телеграм-каналі «Безоплатна правова допомога».

Авіаперевізник, скасовуючи або затримуючи рейс, повинен надавати пасажирам на їх запит пояснення щодо підстав скасування чи затримки рейсу. Пасажирам радять не писати авіакомпаніям запит на скасування квитка, як деякі перевізники просять (адже не ви відмовляєтесь, а перевізник скасовує рейс). Громадянам радять писати запит на письмове підтвердження факту скасування рейсу і причини скасування та заяву про повернення всіх коштів із вказівкою, що рейс та зміна дати більше не задовольняє ваші потреби.

Якщо авіакомпанії пропонують тільки перенести дату чи повернення вартості квитка за умовами тарифу (добровільне повернення), то знайте, що у вас є право відмовитись від перенесення дати та вимагати примусового повернення коштів. Це авіакомпанії скасовують рейси через рішення органів влади, а не пасажири відмовляються від квитка.

Авіакомпанії зобов’язані проінформувати пасажирів про правила відшкодування (не про скасування, про скасування має бути внесено в систему бронювання/дистрибуції за 8 годин до рейсу), запропонувати альтернативу. Якщо пасажир відмовився від альтернативи, повернути всі кошти, навіть коли тариф цього не передбачає.

Авіаперевізник має право відмовити в поверненні коштів (за винятком всіх невикористаних державних зборів, податків, аеропортових зборів (такс) і зборів (такс) авіаперевізника), якщо pаяву про повернення коштів пасажир подав після закінчення строку чинності квитка або квиток придбано за спеціальним тарифом і правилами його використання не передбачено повернення сум (у разі придбання квитка за таким спеціальним тарифом авіаперевізник або його агент з продажу повинен поінформувати про це пасажира під час бронювання і в квитку має бути відповідна відмітка).

Право перевізника відмовити у поверненні коштів у зв’язку з дією надзвичайних обставин або непереборної сили не передбачається.

 

Переглядiв: 728