У Кіровоградській ОДА пояснили, навіщо управління освіти перетворюють на департамент

13.11.2020 11:26
image

Як повідомлялося раніше, управління освіти Кіровоградської ОДА переформатують в департамент. Нині оприлюднене положення про департамент. Медіапортал DOZOR дізнавався в управлінні освіти облдержадміністрації про те, навіщо наразі відбувається утворення департаменту, а також, які функції виконуватиме цей орган.

Так, відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 5 жовтня 2020 року № 634-р "Про затвердження структури обласної державної адміністрації та граничної чисельності її працівників" управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації перейменовано в департамент освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації.

Як пояснюють фахівці, станом на 1 листопада на території України близько 80% органів управління освітою обласного рівня функціонують як департаменти у структурі обласних державних адміністрацій.  

У той же час штатна чисельність працівників департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації не збільшилася.  Втім перелік функцій у департаменту значно виріс.

«У зв’язку з проведенням в державі заходів децентралізації та передачею з державної до комунальної власності області закладів професійної (професійно-технічної) освіти та фахової передвищої освіти, на виконання розпоряджень Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 року № 831-р "Питання управління закладами професійної (професійно-технічної) освіти, підпорядкованими Міністерству освіти і науки" та від 11 грудня 2019 року №1412-р "Питання управління окремими категоріями закладів освіти державної форми власності, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки" функції департаменту збільшилися на 36 повноважень», - повідомляють фахівці.

Зокрема, це і функції, що стосуються роботи закладів фахової передвищої освіти:

здійснення формування та розміщення регіонального замовлення на підготовку кваліфікованих робітників та молодших спеціалістів;

здійснення контролю за виконанням показників регіонального і державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітників та молодших спеціалістів;

забезпечення розробки та виконання регіональної програми підготовки  молодших спеціалістів;

надання Міністерству освіти і науки України пропозицій щодо переліку професій загальнодержавного значення, підготовка за якими здійснюється за рахунок коштів державного бюджету;

складання середньострокового прогнозу потреби у молодших спеціалістах на регіональному ринку праці;

формування та затвердження обсягів фінансування з відповідного місцевого бюджету для надання здобувачам освіти фахової передвищої освіти та професійно-технічної освіти; розподіл відповідно до законодавства коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для здобуття повної загальної середньої освіти;

здійснення контролю за організацією освітнього процесу у закладах професійно-технічної та фахової передвищої освіти, сприяння впровадженню сучасних освітніх технологій;

забезпечення безпечних і нешкідливих умов навчання, праці та побуту працівників закладів освіти та здобувачів освіти;

забезпечення утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів освіти на рівні, достатньому для виконання ліцензійних умов провадження освітньої діяльності та вимог стандартів освіти відповідного рівня;

створення та затвердження персонального складу наглядових рад закладів освіти;

оголошення та проведення конкурсів (конкурсного відбору) на заміщення вакантних посад керівників закладів освіти;

призначення на посаду керівників закладів освіти за результатами конкурсів (конкурсного відбору) шляхом укладення контракту, укладення додаткових угод до таких контрактів;

звільнення з посад керівників закладів освіти у зв’язку із закінченням строку дії контракту, а також у разі дострокового розірвання контракту відповідно до законодавства;

ведення та зберігання трудових книжок і особових справ керівників закладів освіти;

заохочення, преміювання та притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників закладів освіти.

Переглядiв: 1468