
Як повідомлялося раніше, управління освіти Кіровоградської ОДА переформатують в департамент. Нині оприлюднене положення про департамент. Медіапортал DOZOR дізнавався в управлінні освіти облдержадміністрації про те, навіщо наразі відбувається утворення департаменту, а також, які функції виконуватиме цей орган.
Так, відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 5 жовтня 2020 року № 634-р "Про затвердження структури обласної державної адміністрації та граничної чисельності її працівників" управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації перейменовано в департамент освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації.
Як пояснюють фахівці, станом на 1 листопада на території України близько 80% органів управління освітою обласного рівня функціонують як департаменти у структурі обласних державних адміністрацій.
У той же час штатна чисельність працівників департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації не збільшилася. Втім перелік функцій у департаменту значно виріс.
«У зв’язку з проведенням в державі заходів децентралізації та передачею з державної до комунальної власності області закладів професійної (професійно-технічної) освіти та фахової передвищої освіти, на виконання розпоряджень Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 року № 831-р "Питання управління закладами професійної (професійно-технічної) освіти, підпорядкованими Міністерству освіти і науки" та від 11 грудня 2019 року №1412-р "Питання управління окремими категоріями закладів освіти державної форми власності, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки" функції департаменту збільшилися на 36 повноважень», - повідомляють фахівці.
Зокрема, це і функції, що стосуються роботи закладів фахової передвищої освіти:
здійснення формування та розміщення регіонального замовлення на підготовку кваліфікованих робітників та молодших спеціалістів;
здійснення контролю за виконанням показників регіонального і державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітників та молодших спеціалістів;
забезпечення розробки та виконання регіональної програми підготовки молодших спеціалістів;
надання Міністерству освіти і науки України пропозицій щодо переліку професій загальнодержавного значення, підготовка за якими здійснюється за рахунок коштів державного бюджету;
складання середньострокового прогнозу потреби у молодших спеціалістах на регіональному ринку праці;
формування та затвердження обсягів фінансування з відповідного місцевого бюджету для надання здобувачам освіти фахової передвищої освіти та професійно-технічної освіти; розподіл відповідно до законодавства коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для здобуття повної загальної середньої освіти;
здійснення контролю за організацією освітнього процесу у закладах професійно-технічної та фахової передвищої освіти, сприяння впровадженню сучасних освітніх технологій;
забезпечення безпечних і нешкідливих умов навчання, праці та побуту працівників закладів освіти та здобувачів освіти;
забезпечення утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів освіти на рівні, достатньому для виконання ліцензійних умов провадження освітньої діяльності та вимог стандартів освіти відповідного рівня;
створення та затвердження персонального складу наглядових рад закладів освіти;
оголошення та проведення конкурсів (конкурсного відбору) на заміщення вакантних посад керівників закладів освіти;
призначення на посаду керівників закладів освіти за результатами конкурсів (конкурсного відбору) шляхом укладення контракту, укладення додаткових угод до таких контрактів;
звільнення з посад керівників закладів освіти у зв’язку із закінченням строку дії контракту, а також у разі дострокового розірвання контракту відповідно до законодавства;
ведення та зберігання трудових книжок і особових справ керівників закладів освіти;
заохочення, преміювання та притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників закладів освіти.