Три роки якісної освіти для дітей: У Кропивницькому відзначили річницю академії «Smart Вулик» (ФОТО)

08.08.2025 17:38

Перша у Кропивницькому дитяча академія «Smart Вулик» відзначає свою третю річницю від дня заснування сьогодні, 8 серпня.  Про діяльність академії та розширення Smart Вулика до рівня початкової школи і загалом про три плідні роки роботи та творчості –медіапортал DOZOR дізнавався у співзасновниці закладу, очільниці ГО «Освітній культурно-мистецький центр «Аеліта» та депутатки міської ради Олександри Ткаченко.

Про шлях,  який вдалося пройти за три роки

Олександра Ткаченко каже, під час запуску садочка Smart Вулик, планів про початкову школу не було. Втім, як виявилося, батьки вихованців висловлювали такі побажання.

«Коли ми створювали Smart Вулик, ідея була дуже проста: хочемо щось незвичне, цікаве для дітей, щоб і виховувати яскравих особистостей, і щоб вони були щасливі та розвинені. Саме тому обрали напрямок Steam-освіти. Наші клієнти, які довірили нам своїх дітей, після завершення дошкільної освіти запитували про те, чи буде школа. Так вийшло, що одразу після відкриття садочка я говорила: «Яка школа, садочка вистачить», але згодом почала думати про відкриття школи і досить швидко все-таки вирішили про необхідність створення школи. Це про наступність навчання”, - зазначила Олександра Ткаченко.

Тож вже з вересня 2023 року у Кропивницькому запрацював ще один унікальний заклад -  Smart Вулик Школа.

«Цей заклад також отримав відповідну ліцензію від Міністерства освіти і науки, навчаємо дітей за програмою «Інтелект України». Діти знаходяться тут повний день. У школі , крім звичайних уроків, є додаткові наші «фішки» -  щодня англійська, німецька,  роботехніка та програмування, «чарівна кухня» , де  діти самі готують їжу. Також є і хореографія та фізкультура,  а також різні гуртки. Для батьків – це про комфорт, а для дітей – про задоволення та цікавість до здобуття освіти», - говорить співзасновниця закладу.  

Про цінності та новинки у закладі

«У нашому підході до роботи є особлива філософія. Наприклад, одне з наших направлень розвитку – це те, що діти мають подорожувати. У нас є традиція, яку підтримали батьки: раз на місяць ми виїжджаємо кудись: це може бути похід, невеличка поїздка в Лісопаркову, це можуть бути Карпати або Львів на короткий термін. Але це має бути з цікавою подачею, аби діти вивчали те, про що вони чули чи читали. Крім навчання,  ми несемо позитив через подорож. Нещодавно ми відвідали маршрут «Гайдамацька Січ». Дітям дуже сподобалося», - наголошує Олександра Ткаченко.

Також у школі діти мають систему мотивацій.

«На початку місяця діти отримують 100 балів і важливо їх не втратити, а навіть якщо втратив, то є можливість заробити ці бали. Якщо у дитини залишилися ці бали – можна обміняти їх на проведення вечірки або поїздку кудись разом з класом. У системі мотивацій також – проведення олімпіад двічі на рік. І тих, хто набрав максимальні або високі бали, також мотивуємо подарунками. Саме так виховується бажання навчатися», - говорить співзасновниця освітнього закладу.

Крім цього, заклад має крутий підхід до графіку навчання. Це і можливість відпочити між уроками , і індивідуальний підхід до вивчення рідного міста.

«Сам графік дня вибудуваний таким чином, що діти мають дві тривалі перерви, під час яких вони мають змогу пограти і зробити це і з вчителями, і з друзями нашого закладу: Музей мистецтв, Музей хореографії, спортивні та музичні школи. Для дітей роблять творчі активності. Для мене особисто дуже важливо, щоб діти мали також екскурсії містом, аби вони запам’ятовували назви вулиць, знали про місто все», - говорить Олександра Ткаченко.

Про те, як розвивати заклад освіти , попри складні часи

«Найперше – це внутрішня мотивація та бажання розвиватися. Також я маю потужну підтримку від свого чоловіка, ми є засновниками ці садочка, і школи. І, звісно, основа  –це команда.  У нас класна команда педагогів, яким я дуже вдячна і коли я йду на роботу, то знаю, що не буду робити все самостійно, команда «Вулика» – підтримає та вже знаходить шляхи вирішення питань. Діти люблять вчителів, вихователів і навпаки , і це дуже важливо. Крім цього, є підтримка від батьків, я впевнена, що її отримаю, коли запропоную якусь ініціативу.  Зараз дедалі більше запитів на створення середньої школи, можу сказати, що амбіції такі є, але говорити про реалізацію зарано. Це велика відповідальність», - констатує Олександра Ткаченко.

За час роботи Smart Вулика вже випустилося три покоління дітей, і 90% випускників перейшли до цієї ж початкової школи. Вперше цього року заклад має два паралельні перші класи.

«Цьогоріч ми планували один додатковий перший клас, а вже маємо два перші паралельні класи і зараз маємо заповнений «нульовий» клас. Також є роздуми щодо другого «нульового» класу, оскільки на це є запит. У класах школи у нас до 16 дітей. Завдяки цьому у вчителів є можливість опрацювати матеріал з кожним учнем і приділити час кожному», - каже співзасновниця Smart Вулика.

 Про те, як досягнути успіху та поєднувати одразу кілька напрямків діяльності.

Олександра Ткаченко – має 24-річний досвід роботи у сфері освіти. Крім роботи над розвитком двох освітніх закладів, вона є керівником зразкового колективу - студії хореографічного мистецтва "Аеліта» та депутаткою міської ради. Олександра Ткаченко зазначає: можливо поєднувати все, якщо любити те, що робиш.

«Мене часто запитують, коли я встигаю охопити всі ці напрямки роботи. І я завжди жартую, що це магія, але насправді треба просто любити те, що робиш – і тоді все виходить!» - резюмує Олександра Ткаченко.

 

Переглядiв: 524